Domino harcerskie
Doskonała gra:
• dla zastępu lub drużyny
• na obóz lub zbiórkę
• doskonaląca wiedzę o ZHP
• poręczna
51 kart w estetycznym plastikowym trwałym pudełku, dodatkowo każda talia pakowana w folię.
Każda karta podzielona jest na dwie części. Karty dobieramy tak, aby pasowały do siebie, i układamy w łańcuch jak tradycyjnym dominie.
Podczas rozgrywki wykorzystaj okazję do dyskusji na temat harcerskiej wiedzy.
Opis
1 wersja gry
Po przetasowaniu rozdajemy wszystkie karty członkom zastępu (lub zastępom, jeśli gra toczy się zespołowo). Drużynowy lub zastępowy decyduje, od której karty domina rozpoczynamy grę.
Grający (zespoły) kolejno dokładają pasującą kartę lub opuszczają swoją kolejkę, jeśli nie mają odpowiedniej karty. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się swoich kart.
Ten, kto opanuje sztukę ułożenia na czas „Domina Harcerskiego”, będzie mistrzem wiedzy harcerskiej.
2 wersja gry
Karty tasujemy i rozkładamy na stole grzbietami do góry. Prowadzący odkrywa dowolną kartę i układa ją na stole. Następny zawodnik odkrywa kolejną kartę i jeśli pasuje ona do karty leżącej już na stole – dokłada do jednego lub drugiego końca łańcucha kart. Jeśli nie trafił, pozostaje z kartą w ręku i czeka na swoją kolejkę, a ruch ma następny zawodnik.
Gra toczy się tak długo, póki ostatni z graczy nie dołoży ostatniej karty. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich kart, gdy nie ma już na stole odwróconych kart domina.
3 wersja gry
W przypadku, gdy gramy w zastępie (3-8 osób), grę można przeprowadzić następująco: Karty tasujemy i rozdajemy zawodnikom po 5 szt. Pozostałe karty kładziemy na stosie grzbietami do góry. Gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Prowadzący grę wykłada dowolną kartę i układa ją na stole. Następny zawodnik dokłada do niej swoją – jeśli ma pasującą. Jeśli nie – dobiera ze stosu kolejną kartę i traci kolejkę, a ruch ma następny zawodnik.
Gra toczy się tak długo, póki ostatni z graczy nie dołoży ostatniej karty. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich kart, gdy na stole nie ma już odwróconych kart.